15 Haziran 2010 Salı

BİT PAZARI - ANKARA

Aslında, Antika Pazarı olarak anılsa da, ben Bit Pazarı demeyi tercih edeceğim. Zira, bu tür pazar oluşumlarının İngilizcesi “flea market”; Fransızcası “marché aux puces”tür. Türkiye’de de -başta Fransa olmak üzere- Avrupa ve Amerika’daki örneklerden esinlenerek düzenlenmeye başladığı için konsept de bit pazarına daha yakındır. İçerisinde sadece antika eşyalar değil; ikinci el eski eşyalar ya da piyasa değerinin daha altında satılan yeni obje ve eserler de barındırmaktadır.



Bu pazar, 1998 yılından bu yana Ankara Antikacılar Derneği tarafından her ayın ilk Pazar günü Ayrancı kapalı pazar yerinde organize ediliyor.

Ankara bit pazarı, Türkiye’nin dört bir tarafından gelen antikacıları bir araya getirme özelliğine sahip. Böylelikle obje çeşitliliği de çok fazla oluyor.


Pazarda 1700lü yıllardan kalma antika eşyalar bulunabileceği gibi; ahşap eşyalar, pul, para, kadeh, ibrik, gramofon gibi objeler de yer alıyor. İkinci el kitaplar, tespihler, cep saatleri, kol saatleri, bakır eşyalar, posterler, elmas yüzükler, kilimler de ilk göze çarpanlardan.

Pazar yerinde cam üfleme sanatını canlı olarak icra eden sanatçının gördüğü ilgi ise büyük.



Pazara, nadide eserleri kaçırmamak gibi bir arzunuz varsa erken gitmek önemli. Ama, eğer amacınız uygun fiyata bir şeyler almak ise akşam saatleri daha uygun. Çünkü özellikle Ankara dışından gelen antikacılar, dönmeden önce, ellerindekilerini makul fiyatlara satma eğiliminde oluyorlar.


Sonradan eklenen not: Yukarıdaki de, benim kendime aldığım Fransa'dan getirilen bir altın kolye.

Her ayın ilk Pazar günü, Ayrancı kapalı pazar yerinde… Uğrayınız!

11 yorum:

Ata İsmet Özçelik dedi ki...

Bu pazardan siz ne aldınız peki Damla Hanım?

DAMLA - Décalage Horaire dedi ki...

Fotoğrafı az önce eklendi. Buyrunuz.

Adsız dedi ki...

ARKADAŞLAR
CEBECİ DE KAPALI PAZARDA KURULAN
BİT PAZARI KALKMIŞ YARIN GİDİCEM
AMA NERDE KURULUYOR BİLMİYORUM
BİLEN VARSA YASSIN LUTFEN

Curious Global Cat dedi ki...

Sevgili Damla,
Bunca senedir Ayrancı-Çankaya civarında yaşamama rağmen şimdiye kadar hiç bu bit pazarına gitmemiştim. İnsan burnunun önündekini görmekte zorlanıyor bazen sanırım. İlk fırsatta uğrayacağım. Çok teşkkürler :)

DAMLA - Décalage Horaire dedi ki...

Yorum icin ben tesekkur ederim :) Faydali olduysa cok sevindim

ASLI - BB dedi ki...

bu bilgi için çok teşekkür ederim, umarım hala devam ediyordur. havalar düzelsin ilk işim bu pazarı bulmak olacak :)

Adsız dedi ki...

Damla hanım ben de bu pazar yeri hala devam ediyor mu diye merak ediyorum ,ayrıca abimin elinde çok güzel mallar var bunları o pazarda satabilmek , orda bir yer edinebilmek için ne yapmamız gerekir bir bilginiz var mı ,bilgilendirirseniz minnettar kalırız,Ankara Eryaman"da oturuyorum ama pazarı yeni duydum açıklamanızı bekliyorum teşekkürler. ülkü

DAMLA - Décalage Horaire dedi ki...

Merhaba Ülkü,

Buna ilişkin bilgileri edinmiştim ancak şimdi net hatırlamıyorum. Belediyeye başvurup, yer kirasını peşin ödüyorsunuz diye biliyorum. Ayrıntıları öğrenip yazarım. Bana blog.decalagehoraire@gmail.com adresine bir mail atin lutfen.

Adsız dedi ki...

Damla hanım mail gönderdim,bilgilendirirebilirseniz minettar kalacağım. Ülkü Erkmen

Adsız dedi ki...

cebeci bit pazarı kurulmaya başlandı ilgilenlere duyrulur

Adsız dedi ki...

arkadaşlar tam nerde kuruluyor ... giden birisi yazarsa sevinrim..