30 Kasım 2010 Salı

CUPCAKE


Amerikalıların cupcake çılgınlığına ilişkin bir yazı yazmadan geçmek olmazdı. Bu vesile ile, Nutella, Makaron, After Eight, Waffle ile başladığım ve bir süredir ara verdiğim Damak Tadı incelemelerime cupcake ile devam etmiş olayım.

Cupcake'i nedense sevemedim. Hemen hemen her gittiğim markette, her ortamda rengarenk gülümseyen ve büyük bir hayran kitlesine sahip cupcake'lere bakarken "sorun bende mi" diye düşünmekten kendimi alamıyorum.

Minik keklerin üzerine "frosting" eklenmesiyle yapılan küçük pastalara cupcake deniyor. Frosting de, yine kökeni Amerika'ya dayanan kek kaplama malzemesi. Şeker, yumurta akı ve gıda boyası ile yapılıyor. Frambuazdan, çikolataya; hindistan cevizinden, havuçlusuna kadar uzanan envai çeşidi var. Cupcake'i sevemememin ilk nedeni bu yediğim anda içimi bayan frosting unsuru. Ama frosting olmadan da cupcake anlamını yitiriyor.


Amerika'da; benim bulunduğum yer olan Washington DC'deki cupcake sevgisi en belirgin şekilde Georgetown Cupcake önünde yaşanıyor. Kapısının önünde uzun uzun kuyruklar oluşturan Georgetown Cupcake'i iki kız kardeş açmış. Öyle bir yer ki, henüz kapısında 30-40 kişiden daha az sayıda insanın beklediğine tanık olmadım. Daha doğrusu bir kez oldum, onda da girip hemen içeriden kendime üç tane farklı cupcake aldım. Biri vanilyalı, biri çilekli diğeri de spesiyallerden biriydi. Bu kadar sıra bekleyen insan mı yanılıyor, yoksa benim damak tadım mı bilmiyorum ama ben hiç bir özelliğini göremedim. Gerçi adı üstünde damak tadı! Tamamen göreceli, objektif kriterler aramamak gerekiyor.



Fairy cake veya patty cake olarak da bilinen cupcake'in tarifine ilk kez 1796 yılında Amelia Simms tarafından yazılan American Cookery kitabında yer verilmiş. Her ne kadar çıkış yeri Amerika olsa da ve Amerika'da çok sevilse de, en lezzetli cupcake'lerin Londra'da olduğuna dair bir rivayet var. Amerika genelinde ise New York'taki Magnolia Bakery bu alanda en favorilerden imiş.


Beni şaşırtan bilgi ise şu: Makaronların Avrupa'da yaygınlaşması ve büyük bir beğeni kitlesine sahip olmaya başlamasıyla Amerikalılar meşhur cupcake'lerinin yerini makaronların alacağı endişesine kapılmışlar. Ancak MAALESEF makaron trendi yine de cupcake'in önüne geçememiş.Oysa ne güzel olurdu şimdi her yerde cupcake olacağına makaron olsaydı...

Cupcake severler biz sevmeyenlere lütfen bu sevginin nedenini bir anlatsın...

6 yorum:

Adsız dedi ki...

:))) ben de sevmiyorum aslında ama ici brownie cupcake falan olursa o zaman daha bir çekilir oluyor. Ha bı de üstü seker sugar dan alınmış seker hamuru ile kaplanmissa o zaman üstündeki figürlerin hatırına... O da kekten ayrı yenirse:)
özetle frostingli olanlarını begenmemekle çok haklisin
ben de sevmiyorum:)

Sis dedi ki...

Ben de sevmiyorum ama görüntüleri süper iştah açıcı oluyor. O görüntüye eş değer bir lezzet bulamamak fena işte

Glass Half Full dedi ki...

Herseferinde goruntusuyle beni tavliyor sonra uzerindekileri ayirip kekini yiyorum. Cok ozellikli birsey degil kesinlikle katiliyorum. Ona gelene kadar ne kekler var...

MMO dedi ki...

Bence de macaron cupcake e bin basar (diyerek seni orta okul günlerine götüreyim :))))

Cupcakein üstündeki frosting den ben de hazzetmiyorum açıkçası. Ammaa yolum oralara düşerse ben de midem elverdiğince tadına bakmaya çalışırım tabi. :)

Damla T. dedi ki...

Ahaha :) Makaron cupcake'e bin basar deyisi ile ortaokul gunlerime gittim gercekten... Hatta taa oralara gitmisken, ayni doneme ait meshur 'anket defterleri'ni scan edip blog'a koyayim diyorum. ;)

didem dedi ki...

Hakikaten burada cupcake ne kadar populer degil mi? Dogumgunlerinde, kahve yanina, partilerde heryerde goruyoruz. Ornegin oglumun okulunda ara sira okul yararina cupcake satislari oluyor.
Cupcake'lerin milyonlarca degisik cesidi var herhalde. Bizdeki simit kadar yaygin. Kotu bir benzetme mi oldu acaba? Tadi degil de gundelik yasamdaki yeri acisindan demek istedim:)