20 Aralık 2010 Pazartesi

FAVORİ iPHONE UYGULAMALARI (APPs)

Bazen kendimi fahri iPhone pazarlamacısı gibi hissediyorum. Ancak yazmadan da duramıyorum. Son dönemde çok sayıda hayatımı kolaylaştıran uygulama keşfetmiş olmam nedeniyle bunları iPhone kullanıcıları ile hemen paylaşmam gerektiğini düşündüm. Tabii bu okuyucu grubuna mevcut iPhone kullanıcılarının yanısıra potansiyel iPhone kullanıcıları da dahil edilebilir. Okuyunca göreceksiniz; iPhone almak için sayısız neden var.

Viber: Aralık'ın ilk haftasında çıktı. Şu an sadece iPhone'lar arasında çalışan, wireless veya 3G üzerinden bütün dünya ile ücretsiz konuşma imkanı sunan program. Skype'den farkı, online ID yerine telefon defterinizin kullanılıyor olması. Programı yüklediğiniz an Viber, bütün telefon defterinizi tarayarak Viber kullanıcılarını tespit ediyor ve bu kişilerle gayet kaliteli bir ses düzeyi üzerinden görüşme yapabiliyorsunuz. Özellikle uluslararası görüşmeler için ideal. En azından iPhone'a sahip olanlarla yapılan görüşmeler bakımından masrafları sıfırlama imkanı sunuyor.

Öte yandan, henüz bu konuda net bir bilgi olmamakla birlikte, GSM operatörlerinin Viber aleyhinde hukuki süreç başlattığı da söylentiler arasında.

Uygulamanın telefon defterini kullanıyor olması ve contact list'inizin bir kopyasını servis sağlayıcısı üzerinde tutuyor olması bir güvenlik açığı olarak değerlendiriliyor.

Bump: iPhone ve Androidlerde sadece telefonların birbirine tokuşturulmasıyla fotoğraf, dosya, vs transferi yapmayı sağlayan pratik uygulama. Sadece programı açıp göndermek istediklerinizi işaretliyorsunuz.

RedLaser: Bu uygulamanın Amerika dışında etkin çalışıp çalışmadığı hususunda açıkçası bir bilgim yok. Uygulamayı açıp, herhangi bir ürünün barkodunu okutuyorsunuz. Lokasyon bilgilerinizi de eş zamanlı olarak kullanan program, bu ürünün çevrenizdeki mağazalarda hangi fiyatlara satılmakta olduğunu listeliyor. En uygun fiyatlı mağazayı bulmak açısından ideal.

Vlingo: Sözü yazıya aktarmanızı sağlıyor. İstediğiniz kişiyi aratabiliyor, istediğiniz konuda internet taraması yaptırabiliyor, sms veya e-mail yazdırabiliyorsunuz. Hatta twitter ve facebook için status güncellemeleri de yaptırabiliyorsunuz. Sadece İngilizce çalışıyor. Sesinizi tanıması birkaç denemeden sonra gerçekleşiyor. Ancak tanıdıktan sonra bütün bu işlemler gerçekten çok pratik ve eğlenceli hale geliyor.

Foursquare: Daha önce de yazmıştım, foursquare lokasyon bazlı bir sosyal ağ. Bulunduğunuz yere "check-in" yaparak, o mekana daha önce gitmis kişilerin yorumlarını okuyabiliyor, siz de yorum bırakabiliyor ve hatta o mekanda eğer bir başka foursquare kullanıcısı varsa onu da görebiliyorsunuz. Amerika'ya ilk geldiğim haftalarda benim hayatımı en çok kolaylaştıran uygulamaların başında gelir. Ayrıca gittiğiniz yerlerin isimlerini ve adres bilgilerini düzenli olarak tutmak açısından da kişisel bir veri tabanı diyebiliriz.

Sleep Cycle Alarm Clock: Son haftalardaki eğlencelerimden biri. Gece yatarken yatağınızın yanına koyduğunuz telefonunuz, yataktaki hareketlerinize paralel olarak dalgalar aracılığıyla uyku döngünüzü kaydediyor. Aynı zamanda alarm saati işlevi de gören program bu sayede, sabahleyin, belirlediğiniz saat aralığında sizi uyandırıyor. Ancak bu uyandırmayı kaydettiği uyku döngüsünü esas alarak, uykunun en hafif yerinde yapıyor. Böylelikle daha sakin bir şekilde uyanıyorsunuz. Aşağıdaki de bana ait istatistiklerden biri:


Went to bed / woke up: 1:42 / 7:40

Total time: 5h 57m

Whatsapp Messenger: Artık bilmeyen kalmasa da ve Viber ile pabucu bir parça dama atılacak gibi dursa da hâlâ en favori uygulamalardan biri. iPhone, Blackberry, Android ve Nokia kullanıcıları arasında ücretsiz mesajlaşma, audio ve görsel paylaşım imkanı sağlıyor.

Shazam: Bunu da sanırım Smartphone kullanıcıları arasında bilmeyen kalmadı. "Bu müzik parçası nedir, kimindir" sorularımızı artık tamamen sona erdirmiş programdır. Parçaları doğru tespit edebilme oranı %100'e yakın. İyi bir arşiv oluşturma imkanı da sağlıyor.

Pek oyun oynayan biri olmadığım için oyun uygulamaları konusundaki bilgim sınırlı. Ancak Angry Birds'ün haklı bir üne sahip olduğunı söyleyebilirim. Cut the Rope da favorilerimden.

Ayrıca, Dictionary, Converter +, Barnes&Noble, Starbucks ve Gtalk için imo benim beğendiklerim arasında.

Her türlü fikir, öneri ve katkınızı bekliyorum...

14 yorum:

btgzr dedi ki...

Bende kendi kullandıklarımdan bir kaçını ekleyeyim. Hootsuıte (Twitter ve Facebook için ) Hesap tutmak için Money , Futbol ve İddia sevenler için Maçkolik , Iphone'dan kolay blog için Tumblr'da benim bu programlara kendi adıma ekleyebileceğim programlar...btgzr

Unknown dedi ki...

Viber hep böyle ücretsiz gitmez, yakındır para istemeleri benden söylemesi. Ya da kalite bozulacaktır, Bump,Whatsapp,Shazam,Foursquare benim de kullandığım uygulamalardan.

Ek olarak Where is My iPhone, Twitbird, Tweetdeck,Türkçe'lerde Biletix, Gittigidiyor,Yemeksepeti,THY eklenebilir.

Damla T. dedi ki...

Katkilar icin tesekkur.

Ayrica uzun suredir bir sekilde yuklemedigim Tango var. Tango da yine ucretsiz goruntulu gorusme sagliyor. Etkin calisip calismadigini bilmiyorum.

Kisisel radyonuzu olusturabildiginiz ancak telif haklari sebebiyle sadece Amerika'da calisan Pandora da benim favorilerimden.

Barış dedi ki...

Koşulsuz iPhone hayranlığı yapmak istemiyorum ama, Apple uygulamalarının sunduğu çeşitliliğin ve zenginliğin bu aşamada eşdeğerinin bulunmadığını düşünüyorum.

Genel kullanıma dönük app'ler dışında, her alanda o kadar çok uygulama var ki (örneğin ABD Kongresi oturumlarının canlı dinlenmesine izin veren C-Span gibi) iPhone, iPad veya iPod sahiplerinde ister istemez bağımlılık duygusu yaratıyor.

Ve satırlarımı şöyle noktalıyorum: "Ey Steve Jobs! Bu yorumları oku ve tertemiz hislerle reklamını yapan bizlere yılbaşı hediyesi olarak ucuzundan da olsa iPad gönder"...

Damla T. dedi ki...

Ben bu kadar fahri pazarlamaya yilbasi hediyesi icin bir iPad'den daha fazlasini hakediyorum: Mesela MacBook Air.

Ayrica Lahey'den, degerli bir arkadasimdan gelen "Shazam out, Soundhound in" seklindeki uyariyi da not duseyim. Shazam'in veri tabaninin artik cok guncel olmadigi yolunda soylentiler oldugu gercek. Her ne kadar ben buna tanik olmadiysam da, Soundhound'u da yuklemek de yarar var.

didem dedi ki...

Benim esim su aralan bir app yapmakla ugrasiyor. Inanilmaz populer app'ler var.
Biz iki cocuklu bir aile olarak oncelikle oyunlarla ilgiliyiz.
Ben kendi kullandiklarimdan ornek vereyim, Shopping list, Christmas list, flash light, Tip calculator. Sevgiler

Damla T. dedi ki...

Didem, eşinin yapmakta olduğu app'i heyecanla bekliyoruz o zaman... Ben de iTorch ile Converter+ yukledim. Converter+'ın içinde Tip Calculator da var. Amerika'da gerçekten çok işe yarıyor. iTorch da büyük ihtimalle şarjdan çok yiyor ama çok iyi ışık veriyor.

Deniz dedi ki...

Camera+ fotoğraflara efekt eklemek için son derece güzel, Pano da panoramik fotoğraf çekmek için iyi.

AccuWeather bayağı detaylı hava raporları veriyor.

AroundMe civarda ATM, pub vs. nerde var görmek için güzel.

Oyunlarda Plants vs Zombies bence A.Birds ve Cut the Rope kadar güzel. iBomber Def diye bir oyunu da çok uzun süre oynadım. Bir de Fruit Ninja, Flight Control ve Galcon var onlar da güzel.

FakeCaller! İstediğiniz zamanda telefonunuz sanki seçtiğiniz birisi aramış gibi çalıyor, gelen çağrıyı cevaplayıp hatta facetime bile açabiliyorsunuz. Bir gün işe yarar illa ki :)

FatBooth ile de sevdiklerinizin fotoğraflarını çekip şişmanlaştırıp hoşça vakit geçirebilirsiniz diye reklamsal bir şekilde bitireyim.

Deniz dedi ki...

Nasıl unuttum, bu da tuhaf uygulamalar kategorisinin birincisi: http://www.nosedial.com/

Kaan dedi ki...

iphone pazarlamacısı deyince benim aklıma Zaytung'daki bu haber geliyor.
http://www.zaytung.com/haberdetay.asp?newsid=49911
Steve Jobs hepimizi bağımlı yaptı galiba :)

kemal kestelli dedi ki...

fotoğraf için hipstamatic ve best photography çok güzel efektler sağlıyor ve sosyal sitelerle de bağlayabiliyorsun.. ama ne yazık ki paralılar..
bir de istanbulda olanlar için İBB Trafik tek kelime ile hayat kurtaran bir app, söz etmeye bile gerek yok aslında :)

Damla T. dedi ki...

@Deniz Nosedial, "en komik ama ilginç şekilde en faydalı" uygulamalar kategorisinde birinci seçilmiş. Sen de yazmışsın zaten :) Ben yine de yüklemeyi düşünmüyorum.

AccuWeather'ı yükledim. Ratingleri neden düşük bilmiyorum ama tahminleri son derece başarılı.

@Kaan Hepimiz bağımlıyız, kuşkuya yer yok :)

@Kemal IBB Trafik'in Istanbullular için olmazsa olmazlardan olduğu kuşkusuz. Fotoğraf konusunda da senden gelecek her tavsiye değerlidir, hemen yükledim.

Kaan dedi ki...

ha bu arada favori uygulamalarım;

tapatalk: forum okumak için
google rss reader: rss beslemesi olan web sitesi ve blogları okumak için
seo pro: seo monitörü

her 3 uygulamanın da light ve pro versiyonları var.

Damla T. dedi ki...

@Kaan Bunları hiçbiri bende yoktu... Harika!