29 Mart 2011 Salı

Cherry Blossom Festivali




Her yıl Mart ayının sonunda, Nisan ayının başında dünyanın sadece belirli şehirlerinde Cherry Blossom Festivali düzenleniyor. Sakura olarak da adlandırılan kiraz ağaçlarının çiçek açması baharın müjdecisi olarak kabul ediliyor ve bu olay çeşitli gösteri, sergi ve kültürel etkinliklerle kutlanıyor.

Japonlar, buraya; yani Washington DC'ye 1912 yılında 3020 tane sakura hediye etmiş. Bu sakuralar ağırlıklı olarak Tidal Basin bölgesine dikilmiş. Ağaçların çiçek açmasıyla birlikte en kapsamlı ve en güzel görsel şölenlerden biri dolayısıyla bu şehirde yaşanıyor.

Festival 2 hafta sürüyor. 2 hafta sürmesinin nedeni de, kiraz ağacı yapraklarının en fazla 2 hafta ağaçta kalabilmeleri. Japonlar yıllardır bunu hanami partileriyle kutluyorlar. Hanami partilerinin doğuş nedeni başlangıçta -Budist inanca uygun olarak- hayatın geçiciliğine vurgu yapmak ve dolayısıyla insanları düşünmeye sevketmek imiş. Oysa bugün yerini tamamen eğlencelerin düzenlendiği, yemeklerin yendiği etkinliklere bırakmış.

Yine eski dönemlerde Japon kültüründe kan damlalarını temsil eden kiraz ağacı yaprakları, bugün Japon kültüründe masumiyet ve baharın gelişiyle ilişkilendiriliyor.

Çin'de ise çok daha farklı bir anlamı var: Bu ağaçlar, dişiliği, güzelliği ve kadınların hakimiyetini temsil ediyor.

Washington DC'deki festivale her yıl ortalama 750 bin kişi katılıyor. Bu süre boyunca şehir yılın en canlı-kanlı, en güzel iki haftasına ev sahipliği yapıyor.




Türkiye'de de sakura var. Bunlar İstanbul'daki Nezahat Gökyiğit Botanik Bahçesi'nde yer alıyor. Yalnız bunların hikayesi biraz hüzünlü...1890 yılında Japonya'ya yapılan dostluk ziyaretinden dönüşünde Osmanlı gemisi Ertuğrul yakalandığı bir fırtına neticesinde batıyor ve 533 denizci hayatını kaybediyor. Japonlar'ın 2005 yılında hediye ettikleri bu ağaçlardan her birinin o kazadaki bir denizciyi temsil ettiğine inanılarak, her yıl burada anma töreni düzenleniyor.




Bir de, Cherry Blossom Festivali ile yine aynı dönemde düzenlenen Uçurtma Festivali var. Geçtiğimiz Pazar günü gerçekletirilmesi beklenen festival kötü hava koşullarından dolayı ertelendi. Gökyüzünün sayısız uçurtmayla süsleneceği etkinlik şimdi en çok görmeyi istediklerim arasında. Elimde makinem ile hazır bekliyorum...


6 yorum:

♥ Ç!lekl! ♥ dedi ki...

aaa super resımler...bız de yetıstık :)burada agaclar acmadı daha yani phıladelpıha hala kıs uykusunda...ılk fırsatta ben de goruntuleme heycanındayım...gecen yıl kacırmıstım 2 hafta sonra dokulmuslerdı bıle :(

didem dedi ki...

Seattle'da da cok var o agaclardan. Fotograflar cok guzel. Boyle eglenceli festivalleri seviyorum.

Yasemin Ertürk dedi ki...

baharın habercisi bunlar...çok güzeller insanın yüzünde ister istemez bir tebessüm yaratıyorlar...

weekend lover dedi ki...

Japonya'da katilma firsatim olmustu, bayilmistim...altinda piknik yaptik, harikaydi; en guzeli ise ulkemizde oldugunu ogrenmem:)

sevgiler

Damla T. dedi ki...

@Cilekli Kız Bizde 2 haftayi gecti ve hala dokulmediler... Hosgeldiniz ayrıca.

@Didem Ben de seviyorum boyle festivalleri.

@Yasemin Baharın gelisini gormek insanı çok mutlu ediyor... Gerçekten.

@Burcu Iyi ki yorum bıraktın. Bu sayede blogunla tanıştım. Harika, eline saglık!

Deli Anne dedi ki...

Çok romantik, çok estetik ağaçlar.. çok severim ben de :)