8 Haziran 2010 Salı

ORGANİK ÜRÜNLER PAZARI - ANKARA


Ben ilk kez gittim ama aslında uzun süredir faaliyette… Ankara’daki organik ürünler pazarı Haziran ayı sonunda tam 2 yılını dolduracak. Aşağı Ayrancı kapalı pazar alanında her hafta Pazar günleri kuruluyor.

Pazarda meyve-sebzeden ; ekmek,zeytinyağı, kuruyemiş, meyve suyu, bakliyat, kahve,süt ve süt ürünleri, temizlik malzemesine kadar uzanan geniş bir yelpazede her türlü ürünü bulmak mümkün.



Satışa sunulan herşey sertifikalı… Sertifikanın üzerinde hem sertifikayı veren kuruluş hem de ürünün üretim yeri görülebiliyor. Paketlenmiş veya ambalajlanmış ürünlerin ambalajı üzerinde de hem sertifika kuruluşunun bilgileri hem de Tarım ve Köyişleri Bakanlığı’nın organik ürün logosu bulunmak zorunda. Böylelikle üretici ve tüketici arasında bir güven ortamı oluşuyor.



Türkiye’de organik tarım çalışmaları 1986 yılında başladı. Organik tarım, bitkisel ve hayvansal üretimin doğanın dengesini bozmadan yapılması anlamına geliyor. Bu sürecin en önemli özelliği uygun ekolojilerin seçilerek, kimyasal girdilerin kullanılmaması. Böylelikle, doğaya zarar verilmemiş oluyor.

Pazarın ilk halini bilmiyorum. Ancak, 2 yıl önceki haline kıyasla küçüldüğü yönünde izlenimler edindim. Çünkü, ilk halinde daha fazla çeşitte ürün yer almaktaymış. Bu pazarda, örneğin kıyafet veya bebek mamasına rastlamadım.



Belediye, pazarda tezgah kuran üreticilerden « teşvik amacıyla » para almıyor. Ürünlerin uygun fiyatına rağmen pazar oldukça tenha. Semt pazarlarındaki o coşkuyu ve kalabalığı Organik Ürünler Pazarı’nda görmek maalesef mümkün değil. Çünkü, ürünler doğal oldukları için görünümleri de canlı-kanlı değil… Anlaşılan o ki, tüketici olarak bizler, yediklerimizin tadından çok görüntüsünden etkilenmeye çok alışmışız !


Hem doğal ürünler kullanalım, hem hormonsuz ürünler yiyelim derseniz Pazar günleri Ayrancı Pazarı’na buyurunuz…

4 yorum:

Unknown dedi ki...

KG'si 25 TL olan çekirdek mi uygun fiyat :)

Damla T. dedi ki...

Sevgili Ata,

Konumuz kabak çekirdeği değil ama, ben açıklamamı yapayım: Sertifikasında da görüldüğü üzere, kabak çekirdeğinin üretim yeri Avanos imiş. Nevşehir ve civarı kabak çekirdeğiyle meşhur. Nedeni de, bu kabak çekirdeklerinin sütle kavruluyor olmasıymış. Sütle kavrulan kabak çekirdekleri altın renginde oluyormuş.

Çektiğim fotoğraftan da açık-seçik tespit edilebileceği üzere, bu kabak çekirdeği de iri ve altın renginde.

İşte, kabak çekirdeğinin fiyatı da, hem üretim yerine, hem kavrulma şekline, hem de mevsimine göre farklılık gösteriyor ve 13 ilâ 30 TL arasında olabiliyormuş. Mevsiminde olmadığımızı ve ürünün menşeinin de Avanos olduğu dikkate alındığında çok yüksek bir fiyat olmasa gerek.

İstersen 1 kg alıp, göndereyim ;)

Adsız dedi ki...

Merhaba.inanın Ankara'da böyle bir pazarın varlığinı dahi bilmiyordum. Bunun için teşekkürler. Ancak biraz önce antika pazarı yazınızı okudum,orda da herayın ilk pazarı aynı mekan demişsinz. Burası da pazarları kuruluyor. Doğal olarak aklım karıştı, aynı gun aynı mekana mı kuruluyor bu iki pazarda?
:)

Damla T. dedi ki...

Merhaba,

Yorum için teşekkür. Evet, antika pazarıyla aynı mekana kuruluyor. Bir tarafında organik ürünler pazarı, bir tarafında antika pazarı oluyor. Organik ürünler pazarı her hafta Pazar günleri; antika pazarı ise her ayın ilk Pazar günü olduğu notunu da tekrar düşeyim.